مرتضى يفاجئ الخطيب سأعرض رسالة مصورة خلال ساعات (فيديو)

أكثر من ٥ سنوات فى التحرير

كشف مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، عن نيته إذاعة رسالة بالصورة لمحمود الخطيب، رئيس النادي الأهلي، في الساعات القليلة المقبلة، حول تعاون رئيس القلعة الحمراء مع هشام حطب، رئيس اللجنة الأوليمبية المصرية.

وأوضح مرتضى، خلال مداخلة هاتفية، بحلقة الخميس من برنامج «مساء بيراميدز»، الذي يقدمه الإعلامي مدحت شلبي، أن ما سيعرضه عبارة عن رسالة للخطيب تؤكد لجوءه لـ«كيد النسا»، على حد وصفه، في تعاونه مع هشام حطب، إلى جانب الأسلوب الذي يتبعه أحد برامج قناة الأهلي طوال الفترة الماضية.

وتابع: «البرنامج اللي أقصده في قناة الأهلي اسمه أبو ريالة والزبالة، وأنا عامله فقرة في الفيديو للرد عليهم، تحت عنوان "إلى الخطيب لم أبو ريالة والزبالة"».

واستكمل: «لائحة الأهلي الجديدة بها بنود غريبة مثل وضع مجلس الإدارة سلطته على الانتخابات داخل النادي، واختيار المستبعدين وفقًا للأهواء، والخطيب عايز يغيظني عشان عجبته فكرة كيد النساء وتعاون مع اللجنة الأولمبية».

وواصل رئيس القلعة البيضاء هجومه على اللجنة الأوليمبية، قائلًا: «القصة مش فرد عضلات القصة متعلقة بالقانون، بس أنا عايز دكر بشنب يطلع يقولي ما بتفهمش في القانون، لكن دول عملوا إيه، قالوا شكلنا لجنة وطلع الكلام كله فشنك».

وأعرب منصور عن سعادته، قائلًا: «أنا فرحان لأن الولد هشام حطب، رئيس اللجنة الأوليمبية مش قادر عليا، مضيفا: «الجمعية العمومية للزمالك أذاعت تسجيلا صوتيا لمصطفى عبدالخالق وأحمد سليمان اللي هما صحاب هشام حطب وقالوا إنه أخد رشوة من هاني العتال،
المفروض يرد عليهم ولا يرد عليا أنا؟».

واختتم: «اللي بيحصل فوضى وفساد في اللجنة الأوليمبية، والجهاز المركزي للمحاسبات عامل تقرير إنك تدخل السجن، وأنا بقولك يا هشام يا حطب، لو أنت راجل دكر ومعاك 28 راجل بتقول عليهم رجالة، قابلوني عند مدحت شلبي، في الوقت اللي تحددوه، أنا بالقانون والدستور
واللوائح، وأنتم بالقانون والدستور واللوائح، ولو أنا طلعت غلط هعتذر وأقول أنا آسف، ولو أنتم غلط مشوفش وشكم تاني، هي مش بلطجة».

شارك الخبر على