نشوى مصطفى «حد يصحي المخنثين اللي بيتريقوا على الجيش»

ما يقرب من ٧ سنوات فى التحرير

علقت الفنانة نشوى مصطفى، على حادث شهداء رفح، اليوم الجمعة، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، وقالت: «حد يصحى العيال المخنثين اللي نايمين في بيوتهم، اللي بيتريقوا على الجيش المصري، ويقولوا لهم قوموا اتعلموا الرجولة، فيه شهداء النهاردة وقفوا قدام الرصاص وقالوا مش بنفرط».

فيما نشرت صورا لبعض الشهداء تحت لقب «عريس السما»، وأضافت: «الأمل فى الأجيال الجديدة اللي اتولدوا في آخر كام سنة سمعوا ولادكم آخر تسجيل صوتي للبطل الشهيد آخر كلامه قبل ما يموت بكام دقيقة، خليهم يحسوا الشجاعة في نبرة صوته والموت مستنيه بره جدران أوضة القيادة بينه وبين الموت أمتار».

كما ذكرت في رسالة للأجيال القادمة: «فهموهم إن فيه رجالة بيدافعوا عننا و بيضحوا بحياتهم فداء تراب مصر بيضحوا بحياتهم علشان إحنا نعيش، سيبكم من اللي مليانين إنهزامية وإحباط وولولة زي النسوان دول للاسف الحوار معاهم تضييع وقت وطاقة، الله يسعد الأبطال بنولهم الشهادة، الله يصبر قلب أمهاتكم وزوجاتكم وأبهاتكم، الله يحمي أطفالكم اللي اتيتموا بدري، إحنا أقزام صغيرين قوى جنبكم، عاش الجيش المصري حامي الأرض والعرض، تحيا مصر».

يُذكر أن إرهابيين شنوا هجومًا على نقاط تمركز لقوات الجيش في رفح، ما أسفر عن استشهاد وإصابة 26 من أبطال الجيش، ومقتل 40 تكفيريًا، وتدمير 6 عربات لهم.

ذكر فى هذا الخبر
شارك الخبر على